Agencja
Reklamowo – Fotograficzna EG STUDIO
ul. Bracka 15, Kraków, pon - pt godz. 11-20, tel 012-421 22 94, 0606 285
176
www.egstudio.pl www.egstudio.pl/sluby
biuro@egstudio.pl
gg:
4762467, tlen: elagawin, skype: gawin
prowadzi: Ela Gawin
REGULAMIN
- ZASADY REALIZACJI FILMÓW I ZDJĘĆ
REGULMIN
REKLAMACJI FILMÓW, ZDJĘĆ
I INNYCH PRODUKTÓW EG STUDIO
UWAGI
WSTĘPNE:
A) *
Poniższe uwagi dotyczą realizacji zdjęć i filmów
przez ekipę EG Studio Agencja Filmowo - Fotograficzna (prowadzi Ela
Gawin). Komentarz dotyczy materiałów ślubnych, ale te same zasady
obejmują realizację materiałów o innej tematyce – prywatnych,
reklamowych, okolicznościowych, port folio, dokumentalnych i innych.
Przedstawione niżej zasady
nie są skomplikowane, to
raczej oczywiste czynniki wynikające z rodzaju naszej pracy, których
można się
domyśleć lub samemu założyć. Wynikają też one z zawieranych umów.
B) * Niektóre opisy mogą zawiarać błędy, powtórzenia, mogą nie być
opisane po kolei
lub
nie wynikać z siebie - regulamin jest ciągle rozszerzany wobec naszych
nowych spostrzeżeń w kontaktach z klientami i ich wątpliwości. Ten opis
pozwoli Państwu
zrozumieć jak wiele czynników wpływa na zrobienie filmu i zdjęć i
sprzedanie ich klientom
C) * Uwaga - podane niżej ceny usług proszę traktować przykładowo, nie
są
wiążące,
ceny usług zawsze ustalamy indywidualnie i wpisujemy je w umowę.
* Uwaga podne niżej rozwiązania też proszę traktować przykładowo
jako klasyczne zasady naszej pracy. Wybrane zlecenie zawiera
indywidualne wpisy w umowie i indywidulane okoliczności, dlatego
wykonawca każdorazowo dopasowuje zasady pracy do warunków zlecenia.
D) * Informujemy że poniższe wyjaśnienia mają na celu
pomoc klientom w zrozumieniu zasad realizacji naszych zleceń.
Wyjaśnienia te nie są narzucanymi przez
nas
zasadami ale logicznymi rozwiązaniami naszych realizacji. Dlatego przy
podpisywaniu umowy nie jest wymagana lektura tego regulaminu, chociaż
zakłada
to treść umowy i kodeks pracy. Nie jest to skompikowany kodeks prawny
narażający klienta na stratę ale logiczne zasady realizacji filmów i
zdjęć stosowane przez większość znanych nam firm foto - video.
E) * Wszystkie opisane poniżej
zasady dotyczą
dowolnych zleceń foto - video i reklamowych; nie tylko pracy na ślubach.
Ten szeroki opis wynika z rozmów z dziesiątkami par nowożeńców i
klientów
innych zleceń, dlatego staramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane
pytania
i wątpliwości. Niektóre fragmenty zawierają powtórzenia ze względu na
podobne
wątki. To nie są narzucane przez nas sztywne zasady ale forma
pracy,
którą kieruje logika i łatwość realizacji. Nie mamy warunków
na
spełnianie wszystkich Państwa oczekiwań, stąd ten opis. Prosimy o
życzliwość i
zrozumienie. EG Studio może odstąpić od proponowanych niżej zasad
w
indywidualnych sytuacjach(...).
Dziękujemy
uprzejmie za powierzenie nam obsługi Państwa ślubu –
zależy nam na Państwa zadowoleniu, naszej opinii i wizerunku, każdy
ślub i
każda umowa to dla nas zaszczyt możliwości udziału w tym ważnym dla
Państwa dniu.
Zawsze dokładamy wszelkich starań, żeby film i zdjęcia były udane.
Podpisujemy
nasze filmy i zdjęcia naszym logo, dodajemy krótką reklamę, dlatego tym
bardziej zależy nam, żeby film podobał się gościom i znajomym
nowożeńców.
Prosimy o pomoc i wyrozumiałość, żeby nasza współpraca i "koleżeński
kontakt" były możliwe także w przyszłości. Z wieloma klientami
"zaprzyjaźniamy się" i kontaktujemy się z nimi w przyszłości na
innych płaszczyznach...
Nasi
nowożeńcy biorą udział w zleceniach reklamowych, często jest możliwość
sprzedaży zdjęć ślubnych do celów reklamowych. Na wykorzystaniu
fragmentów
filmów ślubnych, na udostępnieniu tych materiałów można zarobić, za
zgodą
nowożeńców. Zapraszam naszych klientów na cykliczne imprezy naszej
firmy i
wysyłamy okolicznościowe fotopamiątki...
F)
*
Polecamy Państwu zdanie się na naszych
montażystów – scenarzystów, którzy dopasują formę filmu do Państwa
charakteru,
natury i zainteresowań i pozostaną z Państwem w kontakcie mailowym –
telefonicznym w czasie montażu filmu.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
KOSZTY USŁUGI:
1* Film ślubny kosztuje 500 - 3000 zł brutto. Zatrudnienie fotografa
na
ślubie to także stawka w granicy 500 - 3000 zł, ceny dotyczą pracy w
wybranych
godzinach lub przez cały dzień ślubu do 1.00 w nocy, w zależności od
wpisów w
umowie. Cena zależy od szczegółów zlecenia, ilości godzin pracy,
dojazdu,
dodatkowych usług i ustaleń umowy.
PROBLEM DOJAZDU:
2 * Jeżeli ślub odbywa się poza Krakowem, wymaga skorzystania z
samochodu
wykonawcy lub innych środków transportu (np. samolot) doliczamy
wynikające z
tego koszty dojazdu, jednak proszę zwrócić uwagę, że nie jest to tylko
koszt
paliwa (koszty dojazdu na zlecenie to składowa czynników: koszt
realny
paliwa lub biletu + zużycie samochodu czy innego własnego środka
transportu +
poświęcony czas na dojazd który liczy się jak czas pracy). Np. w
przypadku
dojazdu na zlecenie z Krakowa do Zakopanego liczymy koszt benzyny
+ koszt
zużycia samochodu + poświęcony czas + konieczność wzięcia noclegu (jego
koszt i
czas związany z tym) = ok. 500 zł
2.1 * Godzina pracy kamerzysty czy fotografa to co najmniej 50 - 100 zł
/ w
czasie dojazdu i przymusowego noclegu naszych pracowników ten czas jest
tak
samo zużywany tak jak energia pracowników. Czas dojazdu liczymy niżej
niż czas
wykonywania zdjęć, nie jest wielokrotnością naszej godzinnej stawki,
jednak
podobnie obciąża nasz personel.
Przykładowo godzina pracy barmana, ekspedienta w sklepie, stażysty czy
akwizytora to 10 zł (stawki za pracę w Polsce), ale osoba ta nie ma
umiejętności
artystycznych i nie mogłaby w tym czasie wykonywać lepszej zarobkowo
pracy.
Jednak jak ktoś chce wynająć na całą dobę lekarza - płaci mu 3000 zł,
nie jest
to możliwe za cenę biletu autobusu i noclegu.
Staramy się iść na rękę klientom w kwestii dojazdu i dodatkowych godzin
pracy,
chcemy jedynie wyjaśnić tym komentarzem Państwu Klientom, że dojazd czy
konieczność noclegu w trakcie zlecenia to taki sam pobyt w pracy jak
filmowanie
mszy świętej i uroczystości zaślubin.
CZAS
PRACY:
3 * W cenie usługi gwarantujemy obecność kamerzysty lub fotografa
w
wybranych godzinach lub cały dzień ślubu do godz. 1.00 w nocy. Możliwe
jest też
zatrudnienie fotografa lub kamerzysty tylko na uroczystość do kościoła,
zdjęcia
plenerowe, pół dnia ślubu itp. W takiej sytuacji stawka honorarium może
szacować się 100 - 700 zł
4
* W dniu ślubu pracujemy przeważnie do 1.00 w nocy. To daje ok. 4-6
godzin nakręconego materiału, w zależności od godziny rozpoczęcia
uroczystości. O godz. 24 przeważnie kręci się oczepiny, tort, życzenia
dla
rodziców i ostatnie zabawy. Nie wszyscy goście weselni chcą być
non stop
filmowani i fotografowani więc amatorzy zabaw i trunków mogą odetchnąć
od
kamery i aparatu nad ranem, gdy nasza ekipa kończy pracę o 1.00 w nocy.
Do 1.00
w nocy mamy z reguły zrobionych ok. 1000 zdjęć i 4-6 godzin materiału
filmowego. Praca na takim ślubie to średnio 8 - 12 godz. Jeżeli czas
pracy
kamerzysty czy fotografa jest dłuższy niż przewidziane kodeksem pracy
dzienny
limit 8 h – proponujemy zatrudnienie drugiego kamerzysty lub fotografa
na drugą
zmianę.
O DOBORZE KRĘCONYCH SCEN DECYDUJE KAMERZYSTA LUB REALIZUJE SIĘ WPISY W
UMOWIE:
5 * W czasie ślubu kamerzysta stara się w miarę swoich możliwości
kręcić
wszystkie ważne ujęcia – np. błogosławieństwo w domu panny młodej, mszę
świętą
z ważniejszymi szczegółami – przysięga, kazanie, komunię, podpisy
dokumentów
itp. Kręci się życzenia rodziny pod kościołem, spacer plenerowy, sesję
zdjęciową, przywitanie chlebem i solą, przeniesienie przez próg,
przyjęcie,
pierwszy taniec, zabawy, oczepiny, życzenia dla rodziców i inne ciekawe
wydarzenia. Nowożeńcy powinni pamiętać o obecności kamerzysty i
zgłaszać mu
kiedy są planowane różne ważne wydarzenie - np. o której godzinie
odbędzie się
wniesienie tortu lub życzenia itp. Żeby nie okazało się, że kamerzysta
kręcił w
tym czasie inną scenę lub był poza główną salą(...). Kamerzysta (EG
Studio) nie
gwarantuje nagrania wszystkich wymienionych momentów jeżeli zaistnieją
przyczyny uniemożliwiające to, niezależne od niego tj awarie
techniczne, brak
informacji, wejście w kadr osób trzecich, jego nieuwaga itp. (…).
Często zdarza się, że
nowożeńcy chcą dostać
krótki, dwu godzinny film i sami przekazują uwagi przed ślubem, na
które
momenty kamerzysta powinien zwrócić uwagę, a które sceny pominąć. Np.
niektóre
pary informują, żeby nie filmować kazania, błogosławieństwa i że
chcieliby
dostać krótki, dwu godzinny, dwu częściowy film lub nawet jednogodzinną
etiudę.
W tym i innych przypadkach kamerzysta sam dokonuje wybory które sceny
kręci a
które pomija, chyba że są inne wpisy na ten temat w umowie.
5.1 Kamerzysta stara się zrealizować wszystkie ustne propozycje
klienta, jednak
nie ponosi odpowiedzialności jeśli o czymś zapomni lub nie zdoła
nakręcić,
dlatego wymagany jest wpis w umowę ważnych dyrektyw klienta, wtedy nie
będzie
pominięty.
POMYSŁY I WSKAZÓWKI DO ZDJĘĆ I MONTAŻU MUSZĄ BYĆ PISEMNIE DOŁĄCZONE DO
UMOWY:
6 * Jesteśmy otwarci na Państwa uwagi, pomysły i zlecenia na temat
montażu i
realizacji filmu, prosimy jednak przekazać nam te komentarze (tzw.
scenariusz
montażu) przed ślubem, przy podpisywaniu umowy, żeby można je było
uwzględnić
przy tworzeniu filmu. Scenariusz jest traktowany jako luźne wskazówki,
jest
obowiązujący w 100 % lub innej części jeżeli wpisuje się go jako
załącznik do
umowy, która to reguluje.
Jeżeli klient chce dołączyć scenariusz montażu, który ma być w 100 %
zrealizowany przez montażystę - wymaga on dodania do umowy i podpisu
naszego
pracownika, osobna umowa gwarantuje jaką część tego scenariusza się
zrealizuje
(scenariusz powinien być przepisany do aneksu umowy z zaznaczeniem
punktów
które gwarantujemy zrealizować). Jeżeli nie ma takich ustaleń
montażysta może
ale nie musi zrealizowane pomysły.
Tak samo wszelkie materiały
przekazywane po
podpisaniu umowy mogą ale nie muszą być uwzględnione w filmie. Z
definicji nie
przyjmuje się dodatkowych materiałów do obróbki filmu i zdjęć po
podpisaniu
umowy, a tym bardziej po dacie ślubu lub realizacji zlecenia, gdyż od
tego
momentu zaczyna się praca nad obróbką materiałów i jest już za późno na
zmiany
i nowe uwagi. Chyba że zakłada to umowa
7
* EG Studio uprzedza o możliwości zgubienia
lub przeoczenia materiałów i informacji przekazanych przez klientów
poza naszym
biurem i poza dniem podpisania umowy, różnymi źródłami, np. mailowo,
listownie,
sms-ami, luźno przekazane płyty i notatki w miejscu innym niż nasze
biuro.
Chodzi o to, że wszelkie materiały dotyczące zlecenia powinny z
definicji być
dodane osobiście do teczki z umową przechowywanej w naszym biurze ul.
Bracka 15
w Krakowie w dniu podpisania umowy (chyba że są inne ustalenia). Nie
praktykujemy kopiowania i przechowywania tych materiałów w innym
miejscu.
Materiały napływające różnymi źródłami i w różnym czasie mogą zostać
przeoczone. EG Studio nie zwraca płyt i notatek przekazywanych do
zleceń,
stanowią dokument umowy, prosimy więc o robienie zapasowych kopii.
7.1
* EG Studio zastrzega sobie prawo nie
wykorzystania materiałów dodatkowych w zleceniu, zwłaszcza jeżeli
nie
było to uwzględnione szczegółowo w umowie. Powyższe komentarze nie
obowiązują w
całości, jeżeli są inne pisemne ustalenia.
7.2 * Jeżeli wpis w umowie jest niejednoznaczny wykonawca nie musi go
realizować w 100 % - np. umowa zawiera wpis, że klient dostarczy muzykę
do
filmu – nie oznacza to, że 100 % tej muzyki zostanie wykorzystane, że
ten
materiał w ogóle zostanie wykorzystany, oznacza to tylko, że wykonawca
przyjmuje do wiadomości, że taki materiał będzie doniesiony i wykonawca
powinien w miarę możliwości go wykorzystać, jednak wg własnego wyboru.
Chyba że wpis na ten temat brzmi: muzyka przyniesiona przez klienta tj.
pliki
pt. …………… zostaną wykorzystane w filmie.
DODATKOWE ZAMÓWIENIA NIE OBJĘTE UMOWĄ SĄ PŁATNE:
8 * Państwo Młodzi czasami mają własne pomysły –
propozycje scenariusza filmu i materiały – staramy się
uwzględniać
Państwa życzenia i marzenia. Jeżeli są zbyt skomplikowane - proponujemy
dopłatę. Niektóre pary chcą np. żeby dodać do filmu zdjęcia z
dzieciństwa,
zdjęcia rodziców, informację o kościele, świadkach, określoną muzykę,
napisy,
komentarze itp. Nie stanowi to problemu, chociaż nie gwarantujemy czy
każdy
rodzaj muzyki i zostawione materiały będą wykorzystane z racji
przydatności
(nie każda muzyka się nadaje, porysowane zdjęcia psują jakość filmu,
zły format
plików uniemożliwia ich dodanie itp.). Ogólną formą i montażem filmu
zajmuje
się kamerzysta – montażysta, który w zależności od rodzaju ujęć,
oświetlenia,
formy materiału i na podstawie rozmowy z Państwem Młodym – sam wybiera
materiały i montuje film.
Chyba że jest na ten temat
inny wpis w umowie. Od jego decyzji zależy, które ujęcia z
filmu
wykorzysta, które z dodanych materiałów doda do filmu czy albumów.
Jeżeli nie
spisano umowy na film w 100 % stylizowany i planowany przez klienta
-
nowożeńcy i inni klienci zdają się na decyzje zespołu EG Studio, które
mogą się
różnić od pomysłów i wizji klientów (przedstawianych przy podpisaniu
umowy i
przy odbiorze filmu).
8.1
* Innymi słowy wszystkie nie wpisane w umowę życzenia klienta nie muszą
być uwzględniane. Reklamacja filmu i zdjęć obejmuje tylko wpisane w
umowę
gwarantowane działania
SKANOWANIE ZDJĘĆ DO FILMU I INNE SKANY:
8.2 * Skanowanie zdjęć i retusz zdjęć pozostawionych przez klienta do
filmu to
usługa dodatkowo płatna (min cena za skan zdjęcia to 5 zł – skan
retusz
10 zł za zdjęcie). Chyba, że jest inny wpis w umowie np. że jest to
doliczone do ceny usługi. Ustne ustalenia w tej sprawie nie obowiązują.
MONTOWANIE WSPÓLNE Z KLIENTEM JEST DROŻSZE:
9 * Realizujemy też zlecenia w 100 % stylizowane przez klientów,
zwiększa to
jednak cenę usługi co najmniej dwukrotnie, gdyż wymaga wielu
spotkań i
analizy nagranego materiału (kilka godzin), jego montażu (kolejne kilka
godzin)
oraz zakłada możliwość i konieczność poprawek (kolejne godziny pracy).
Jeżeli
decyzję o formie filmu i zdjęć może podjąć reżyser, operator, fotograf,
montażysta grafik – realizacja jest prostsza, szybsza a przez to tańsza…
ZMIANA TERMINU REALIZACJI Z WINY - LUB Z INICJATYWY KLIENTA:
10 * Wszelkie materiały do pracy napływające po dacie podpisania umowy
i po
dacie filmowanego (fotografowanego) wydarzenia – automatycznie
unieważniają
wpis w umowie na temat terminu realizacji zlecenia, gdyż w takiej
sytuacji
następuje okoliczność wydłużenia czasu pracy nad zleceniem z winy (z
inicjatywy)
klienta. Wykonawca przyjmuje nowe pomysły, ale zabierają one dodatkowy
czas, przez to termin realizacji przestaje obowiązywać. Jeżeli są nowe
ustalenia i terminy realizacji – najlepiej jeżeli będą
regulowane aneksem do umowy, za zgodą obydwu stron.
DWIE FORMY FILMU - SZERSZA I KRÓTSZA:
11
* Proponujemy różną formę przygotowania płyt filmu (montażu filmu).
Wydajemy dwa pudełka z filmami: 1. wersję rozszerzoną ślubu i 2. wersję
przekrojową, zależy jakie ustalenia są w umowie. Ilość kopii do
ustalenia – wpisana w umowie. Cena
dodatkowych kopi
filmu 10-70 zł (w zależności od ustaleń)
11.1 * WERSJA ROZSZERZONA ŚLUBU:
To 2-4 płyty dvd – każda po godzinie materiału – to kolejne części
wydarzeń z
dnia ślubu. Pierwsza płyta zawiera z reguły przygotowania do ślubu ,
całą mszę,
kazanie i życzenia, kolejne płyty obejmują spacer w plenerze, dojazd do
restauracji, zabawy, życzenia i wszystko co dzieje się na przyjęciu - w
drugiej
części dnia i wieczoru .
2-4 płyty są wkładane
do jednego
pudełka z ozdobną okładką. Mają własne numery:
np. cz 1, cz 2, cz 3. Ilość
płyt zależy od
wpisu w umowie lub wynika z ilości i jakości przygotowanego
filmu. Ilość
płyt może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu (niezależnie od wpisu w
umowie)
jeżeli z różnych powodów brakuje materiału filmowego lub jest go za
dużo (np.
niewiele osób tańczyło, utrudnienia przy realizacji nie z winy
kamerzysty).
Ilość płyt zawsze konsultujemy z nowożeńcami.
11.2 * WERSJA PRZEKROJOWA ŚLUBU:
Dodatkowo przygotowujemy tzw. „ teledysk artystyczny” – przegląd
wydarzeń
całego dnia, który nagrywamy na osobnej płycie lub może on być dodany
do jednej
z płyt (na końcu lub początku) – np. poprzedzony planszą z tytułem
„Przeżyjmy to
jeszcze raz…”. Tzw. teledysk zawiera skrócony przekrój wydarzeń całego
dnia,
napisy, zdjęcia, fragmentami dodaje się dodatkowo muzykę, w innych
fragmentach
jest zachowany oryginalny dźwięk. Teledysk trwa ok. 15 minut – 60
minut. Jest
montowany w zależności od rodzaju materiału i pomysłu montażysty (lub
pomysłów
Państwa Młodych). Niektóre ujęcia mogą być dodane w zwolnionym lub
przyspieszonym tempie, inne mogą być czarno – białe lub z artystycznymi
filtrami na obrazie filmowym (takie filtry to np. mgła, sepia – tzw.
stare
kino, stylizacja na stary zniszczony film, rozjaśnienia, błyski,
ciekawe
przejścia itp.). Najlepiej jeśli poszczególne sceny (zdjęcia) teledysku
zawierają nowy podkład muzyczny, bo z powodu włączenia dziesiątek ujęć
może być
problem z łączeniem zmieniającego się co chwilę dźwięku. Te same
ujęcia
znajdują się w wersji oryginalnej, rozszerzonej w kolorze – bez
filtrów -
są powtórzone w szerszej wersji filmu na kolejnych 2-4 płytach.
Teledysk czyli
- dodatkowa płyta – to wygodny pod względem rozdawania film,
który można
wielokrotnie kopiować i rozdawać w prezencie znajomym i rodzinie lub
nawet
wykorzystywać go reklamowo czy marketingowo. W tym wypadku cały ślub
jest na
jednej płycie w jednym pudełku!
11.3 * Polecamy to rozwiązanie zwłaszcza, gdy klienci zamówili tylko
wersję
szeroką filmu i ich zdaniem brakuje w nim ciekawych rozwiązań i ich
osobistych pomysłów – można
je dodać
w teledysku na życzenie klienta i za dodatkową opłatą
KOPIE FILMÓW I OZODOBNYCH
PŁYT ZE ZDJĘCIAMI:
12 * Pomożemy Państwu w zrobieniu kopi filmów. Koszt jednej płyty
z
kolorowym opakowaniem w naszym studiu to 20 zł (kolorowa ozdobna
okładka ze
zdjęciami klienta lub inną grafiką + pudełko + kolorowe
tematyczne
nalepki). Można przygotować okładki ze zdjęciami Państwa Młodych
i nalepki
na płyty (to wymaga osobnego ustalenia).
PRZYKŁADOWE CENY KOPII:
Pudełko z 1 płytą, okładką
i nalepką 20 zł
Pudełko z 2 płytami,
okładką i nalepką
25,
Pudełko z 3 płytami,
okładką i nalepką 30 zł
Pudełko z 4 płytami,
okładką i nalepką 40 zł
* średnia cena kopi jednej płyty to 10 zł (koszt płyty +
wypalenie pliku
+ nalepka + pudełko + okładka na pudełko); przy założeniu że jest tych
płyt co
najmniej 3 lub więcej.
TERMIN
I ZASADY REALIZACJI ZLECEŃ:
13.1 TERMIN REALIZACJI ZLECENIA:
13.2 * Termin realizacji zdjęć i filmu ślubnego to średnio 2-8 tygodni,
termin
wpisany w umowie może być dotrzymany pod warunkiem, gdy klienci
przekażą opis
montażu filmu przed ślubem, a wykonanie dla nich albumów - będzie na
podstawie
zdjęć wybranych przez fotografa.
WYBÓR ZDJEĆ DO ALBUMÓW PRZEZ KLIENTA UNIEWAŻNIA TERMIN REALIZACJI I
WYDŁUŻA GO:
13.3 Staramy się iść na rękę nowożeńcom i z
reguły
prosimy o samodzielny wybór zdjęć do albumu, czego nie zakłada umowa,
jeżeli
klient na to przystaje to automatycznie wydłuża czas realizacji
albumu w
stosunku do zaplanowanego (zadeklarowanego) terminu w umowie, gdyż
nowożeńcy przynoszą
(przysyłają) notatki na temat zdjęć do albumów wiele dni (a nawet
tygodni) po
ślubie. Grafik czeka na ich wybór i nie może robić albumu. Na ślubie
robi się
ok. 600 - 1000 zdjęć. Klienci chcą sami brać udział w wyborze
odbitek do
albumu, bo lubią wybierać zdjęcia,
które
się im podobają.
Zezwalamy na to, wręcz to polecamy, ale to zmienia warunki realizacji
zlecenia
i może (choć nie musi) wydłużyć jego realizację. Konkurencja
fotograficzna tego
nie praktykuje bo to wydłuża czas realizacji zlecenia. Czas realizacji
albumu
może być różny również z tego powodu że nasze biuro w różnych okresach
ma różne
możliwości realizacji zleceń.
13.4 Wybór zdjęć do albumów odbywa się poza udziałem fotografa,
nowożeńcy sami wypisują swoje propozycje zdjęć i wysyłają opis mailem,
faxem, listem poleconym lub najlepiej zostawiają je nagrane na płycie w
naszym listowniku lub biurze. Nie praktykujemy ponownych spotkań w
sprawie omawiania zmian w zdjęciach do albumów, chyba, że to nie
wymaga dużo czasu i specjalnego przyjazdu naszego pracownika do
biura. Ostateczny wygląd albumu i odbitki dobiera fotograf, z regóły
robi się ich więcej niż zawiera umowa, przygotowujemy grafiki
iespodzianki, kalendarze, okładki na płyty / po wybraniu prez klienta
jego ulubionych zdjeć, dzięki czemu wiemy które ujęcia się podobają i
te są dla nas podstawą do kolejnej obróbki na etapie tworzenia albumu...
13.5 Inne uwagi o wykonywaniu albumów patrz punkt 32 i pochodne. Mówią
one o tym, że fotograf zastrzega sobie prawo do ostatecznej korekty
wyglądu albumu i doboru zdjęć. Jeżeli klienci chcą zrobić inne odbitki,
mają płyty dvd z pikami zdjęć i mogą we własnym zakresie zrobić dowolną
ilość odbitek w cenie 50 gr za format 10 x 15 lub w cenie nieco wyższej
przy innych formtach.
13.3 * Jeżeli zajdzie okoliczność, że nowożeńcy sami wybierają zdjęcia
do
albumu i to zajmie im więcej niż 3 dni - wpis w umowie dotyczący
terminu
realizacji może się przesunąć przykładowo o 7-28 dni.
13.4 * Termin realizacji zleceń może ulec wydłużeniu z powodów awarii
technicznych, sprzętu czy innych czynników niezależnych od wykonawcy
(tj
choroba, zniszczenie materiałów, opóźnienie z winy lub na prośbę
klienta itp.).
Jednakże EG Studio dokona starań, żeby realizacja nastąpiła mimo to w
możliwie
najszybszym terminie. EG Studio gwarantuje, że wszelkie problemy
utrudniające pracę nad zleceniem zostaną usunięte do terminu 24
tygodni, po tym terminie następuje zwrot honorarium za usługę, ale
tylko jeżeli nie wydano wczesniej klientowi żadnych materiałów lub ich
fragmentów.
13.5 * Wykonawca nie
ponosi
odpowiedzialności materialnej za opóźnienie realizacji, ewentualne
błędy
realizacji czy nawet nie zrobienie zdjęć czy filmu (np. z powodu
wypadku,
awarii sprzętu itp.). Kamerzysta - fotograf - to tylko człowiek, który
jest
zawodny tak samo jak komputer, aparat, kamera, samochód itp. W
takim
wypadku EG Studio nie pobiera honorarium, zwraca pobrane
zaliczki, taka okoliczność następuje tylko jeżeli wykonawca nie
może wydawać
100 % pełnowartościowego produktu.
POPRAWKI,
REKLAMACJE, TERMINY REKLAMACJI, POPRAWEK...
ODBIÓR - OGLĄDANIE FILMU I ZDJĘĆ.
GWARANTUJEMY CZAS I WARUNKI DO
ZAPOZNANIA SIĘ I SPRAWDZENIA ZAMÓWIONEGO PRODUKTU
14 * Przy wydaniu filmu
klient może pooglądać
przygotowane płyty na naszym odtwarzaczu dvd, lub komputerze. Nie
praktykuje
się wielogodzinnego wspólnego przeglądania z klientem wszystkich zdjęć
i ujęć
filmu, przewidujemy na takie spotkanie 30-60 min. Na specjalne życzenie
prezentacja może trwać tyle ile trwa film, czy oglądniecie zdjęć (np.
1000 zdjęć ogląda się półtorej godziny - 5,4 sek na zdjecie, 700 zdjęć
- oglada się około godziny - 6 sek na zdjecie). Czasami organizujemy
prezentacje filmu w czasie jego realnego trwania. Jadnak taka
okoliczność wymaga zgody wykonawcy, nie jest to praktykowane. Dlatego
film i zdjęcia są objęte gwarancją i każdy klient ma tydzień czasu na
sprawdzenie jakości zrobionego filmu i zdjęć w domu. Potem pliki
źródłowe n komputerach EG Studio moga być skasowane.
W kwestii wyboru scen
trzeba
zaufać montażyście. Montażysta kieruje się zasadą, że włącza wszystkie
ciekawe
i dobrze nakręcone sceny, wycinając tylko nieudane lub niefortunne
sceny –
sytuacje. Może też zmontować krótki film na życzenie klienta, wycinając
50%
nakręconego materiału. W ten sposób wybierze się tylko "idealne
ujęcia".
GWARANCJA NA FILM:
Film i zdjęcia są opatrzone gwarancją na 7 dni, w tym czasie
prosimy Państwa klientów o przejrzenie filmów i zdjęć w domu i
przekazanie nam
uwag lub ewentualnych reklamacji. Po upływie 7 dni usuwamy część plików
źródłowych z
naszych dysków i reedycja filmów i zdjęć jest niemożliwa.
Czas gwarancji na film może być
wydłużony przy wspólnej decyzji klienta
i wykonawcy, np. gdy klient przebywa za granica lub jest niedostępny z
innych powodów. Wymaga to wpisu na gwarancji.
PLIKI
FILMOWE TO 50-100 GB DANYCH! NIE MAMY WARUNKÓW NA ICH DŁUGIE
PRZECHOWYWANIE
14.1
Pliki do montażu filmu ślubnego to PRZEWAŻNIE 50- 100 GB danych, które
w czasie montażu muszą być trzymane na dysku twardym komputera (nie na
dysku zewnętrznym).
Gdy przystępujemy do pracy nad kolejnym filmem usuwamy te dane z dysku
twardego.
Nawet jeśli EG Studio zachowuje kopie zdjęć i filmów (plików źródłowych
sprzed
obróbki) co jest często przez nas praktykowane, żeby pomóc Państwu w
późniejszej reedycji filmu i zdjęć – ich ponowne zgranie na komputer
może być
problematyczne. Np. kopiowanie 100 GB danych filmu z dysku na dysk trwa
godzinę
i wymaga dwóch pojemnościowych dysków z wolną przestrzenią (wolny nowy
dysk
zewnętrzny 1 Terabyte to koszt 400 zł). Nie zawsze dysponujemy dużą
wolną
przestrzenią dyskową. Żywotność i trwałość dysków jest krótka,
zapełniamy je i
wykorzystujemy na bieżąco. W czasie przenoszenia plików filmowych mogą
niestety
nastąpić błędy, ze względu na obszerność i skomplikowany format plików
(avi.
Trudno to stwierdzić gdyż nie robimy kopi (zbyt duże pliki).
14.2 Z regóły przechowujemy kasety filmów, pliki filmów lub ich
fragmenty i wszystkie zrobione zdjęcia w naszym archiwum, na
stałe! Kopie wydawanych zdjęć są zawsze w archiwum, gdyż nie
stwarzają problemów z kopiowaniem, o takie kopie można poprosić nawet
po upływie 10 lat, o ile nie uległy przypadkowemu zniszczeniu.
Tak samo zdjecia egitymacyjne, seje dla modeli itp. Kluczem do
odszukania zdjec czy filmów jest nazwisko klienta.
15 * Standardowo spotkanie w czasie którego prezentujemy zrobiony film
i
zdjęcia trwa 30 - 60 - 90 min - podobnie jak spotkanie
przed realizacją zlecenia gdy pokazujemy przykłady filmów i zdjęć które
robimy.
Nie mamy warunków, żeby organizować dłuższe prezentacje.
Maksymalny czas prezentacji to czas
trwania
filmu - jednak
taka okoliczność wymaga zgody wykonawcy, jest to możliwe w wyjątkowych
sytuacjach, nie jest to przez nas praktykowane.
NIE ZAPŁACONE PRODUKTY NIE MOGĄ OPUŚCIĆ BIURA EG STUDIO:
16 * Przed odbiorem filmu i zdjęć można pobieżnie oglądnąć film i
zdjęcia. Nie możemy wypożyczać filmu i zdjęć do domu, do oglądania -
jeśli nie
jest uregulowane 100% należności za nie. Płyty z filmami i
zdjęciami nie
są zabezpieczane przed kopiowaniem, dlatego mają Państwo swobodę w
kopiowaniu
tych materiałów. Z tych powodów nie można wynosić poza
biuro EG Studio
nie zapłaconego produktu. Pod tym względem działamy jak sklep, bez
gotówki nie
dostaje się towaru.
DLACZEGO
NIE WYCINAMY GORSZYCH UJĘĆ:
17 * Z naszej strony dążymy do tego, żeby materiału po montażu było jak
najwięcej, więc nie wycina się pamiątkowych ujęć, oprócz ewidentnie
nieudanych
i nieciekawych. Sceny - żeby nadać im dynamiczność – mogą być
przemieszane,
podzielone zdjęciami, napisami, planszami, animacjami, można do nich
dodać
muzykę itp. W czasie ślubu czy pokazu mody nie można robić dubli,
dlatego montażysta
musi wykorzystać tylko jeden wariant danego ujęcia, często akceptuje
gorsze
zdjęcia do montażu, ze względu na jego walory niepowtarzalności i
pamiątkowe.
POPRAWKI,
REKLAMACJE FILMU:
18 * Poprawki w montażu filmu czy zdjęć są robione na podstawie notatek
sporządzonych przez klienta i wysłanych drogą mailową, listownie lub
przekazanych osobiście. Nie praktykuje się wielogodzinnego wspólnego
siedzenia
przy komputerze i poprawiania materiałów czy dyskutowania o
ewentualnych
błędach. Klient jest proszony o przygotowanie prostego pisemnego
scenariusza
poprawek (rozpisanie płyt i czasu filmu z notatką - proponowane
zmiany,
zauważone błędy, uwagi itp). Ta forma reklamacji jest dołączana do
umowy i
traktowana jako dokument. EG Studio analizuje proponowane poprawki i
udzieli
odpowiedzi w formie pisemnej - w jakim stopniu mogą być one
zrealizowane – w ciągu 3-14
dni, w zależności
od dyspozycyjności wykonawcy czas ten może być krótszy lub dłuższy.
18.1 Reklamacje
każdorazowo muszą mieć firmę pisemną, gdyż kopiujemy je dla zespołu
wykonawców
i osób odpowiedzialnych za zlecenie, w tym właściciela firmy i działu
prawno - księgowego - wszystkie te osoby nie mogą być wszystkie obecne
na spotkaniu z klientem, ale można im dać kopię jego opisanej
reklamacji, która jest dokumentem, załącznikiem do umowy.
18.2 Reklamacje ustne lub nie zawierające szczegółów nie są
respektowane.
JAK OPISAĆ BŁĘDY W FILMIE:
18.1 Przykład fragmentu scenariusza poprawek:
przykł. a) * Płyta nr
3, czas 00:21:46
(czyli 21 min 46 sek) - za cichy podkład muzyczny, pojawił się błąd -
zielona
plansza, proszę to usunąć
przykł. b) * płyta nr
1, czas 00:10:05
(10 min 5 sek) – proszę usunąć Panią Młodą w bieliźnie, zmienić muzykę
na
przebój Natalii Kukulskiej „Zakochani”, przenieść
ujęcia plenerowe z płyty nr 2 i
wstawić tutaj…
komentarz: przykł. a) to błąd
który z
definicji usuwamy. Przykł. b) to dodatkowo płatna usługa, gdyż pozująca
w
bieliźnie Pani Młoda miała świadomość że materiał ten jest kręcony i
może być
wykorzystany w filmie!
18.2 Uwagi o błędach i reklamacje:
klient musi
podany czas błędu w minutach i sekundach oraz nr płyty, jeżeli film
składa się z
więcej niż jednej płyty! Jeżeli błąd jest na dłuższym fragmencie
lub cała
płyta się zacina też trzeba to opisać.
Np. * płyta nr 1, czas 00:18:05 - czas
00:60:00
- cały czas błędy (tzn., że od 18 minuty do 60 minuty tej płyty są
błędy).
Taki
rodzaj błędu na długim czasie się nie zdaża! Może to być wynik jedynie
porysowanej, uszkodzonej płyty lub wypalenia jej w zbyt szybkim czasie
(czas
wypalania filmów to max prędkość pracy nagrywarki 8 x , chociaż
niektóre nagrywarki
wypalają płyty z prędkością 20 x i więcej. Zbyt duża prędkość robienia
kopi
plików filmowych powoduje, że nagrywarka nie nadąża z wysyłaniem danych
filmu na płytę
(złożony
format) i powstają błędy, chociaż ilość danych się zgadza. Dlatego
prosze nie kopiwoać płyt z prędkością większą niż 8 x.
19 * Poprawki, reklamacje montażu filmu obejmują tylko
usunięcie
błędów montażowych, wad płyty itp. Poprawki nie obejmują realizacji
nowych
pomysłów
montażowych nie zgłoszonych przed ślubem i nie ujętych w umowie.
Wszystkie
ważniejsze pomysły montażowe muszą być zgłoszone przed ślubem i
opisane w
umowie lub aneksie do umowy. Dlatego z opisanych dwóch przykładów
powyżej –
pierwszy obejmuje bezpłatna poprawa (gdyż jest wada nagrania),
drugi to usługa dodatkowa, wymagająca zmiany projektu,
renderowania filmu
i robienia kopi płyt i nalepek (ok. 200 zł dopłata). Jeżeli pomysły
dotyczą
więcej niż jednej płyty (jednej części) – cena remontażu (ponownego
montażu -
przeróbek) może sięgać kilkuset złotych lub więcej.
20 TRUDNOŚCI Z
ODTWARZANIEM PŁYT:
20.1 Każdy klient w czasie odbioru filmu ma dużo czasu na oglądniecie
ich sprawności
i działania (max czas prezentacji - czas trwania filmu)
20.2
Jeżeli w czasie tej prezentacji klient nie
stwierdził żadnych wad ani błędów - naszym zdaniem jasno wskazuje, że
płyty nie
zawierają błędów (sceny są losowo wybierane, a klient ma do
dyspozycji
pilota).
Jeżeli
jednak po przyjściu do domu klient stwierdza
awaryjność płyt lub zakłócenia ich odtwarzania polecamy:
a)
sprawdzenie płyt na kilku różnych odtwarzaczach dvd, a najlepiej na
komputerze.
b) niektóre odtwarzacze dvd źle
odtwarzają
płyty nagrywane ręcznie na komputerze (blokada producentów przed
kopiowaniem
filmów video). Mogą to być odtwarzacze gorszej ale też lepszej marki
(gorsze są
awaryjne, lepsze marki mają blokady przed tzw. płytami pirackimi, a tak
dvd postrzega wszystkie płyty filmowe wypalane
ręcznie, do
których należą też nasze produkcje. Żeby tego uniknąć
trzeba by
wypalać płyty fabrycznie, dodatkowo utrwalane, nie ma takiej
możliwości
przy nakładzie 10 kopi.
b) odtwarzacze dvd ze zużytym
laserem, gorszej
jakości lub starszego typu źle czytają nagrywane ręcznie płyty.
Niektóre
odtwarzacze nie czytają płyt DVD – R (na takich jest nagrany nasz
film), gdyż
80 % odtwarzaczy je czyta. Inne czytają tylko płyty DVD + R. Może się
zdarzyć,
że niektóre odtwarzacze dvd zniszczą lub uszkodzą płytę.
c) Płyty nie mogą być dotykane
palcami po
stronie zapisu, rysowane, zatłuszczone np. palcami, zabrudzone itp.
Płyty dvd
wymagają szczególnej dbałości, są bardziej wrażliwe na uszkodzenia niż
kasety,
gdzie taśma jest schowana! Płyty uszkodzone z winy klienta nie będą
poprawione
- o uszkodzeniu z winy klienta mogą świadczyć ślady rys, załamań,
odbitych
palców i brudu na stronie zapisu. EG Studio używa nowych fabrycznie
płyt dvd
które nie mają żadnych uszkodzeń.
* Te same zasady dotyczą płyt dvd ze zdjęciami.
21 * PRZECENA FILMÓW I ZDJĘĆ
21.1 * Film który zawiera
błędy czy braki
może być przestawiony do sprzedaży w 100 % ceny, ze zniżką lub w ogóle
– o tych
warunkach decyduje tylko EG Studio.
Np. w filmie ślubnym
brakuje tortu i oczepin
z powodu awarii kasety, ale jest 3 godziny innych scen (dom, kościół,
przysięga
nowożeńców i przyjęcie) – EG Studio nie musi w takiej sytuacji
przeceniać
wartości filmu, gdyż nadal jest w nim wiele ważnych scen, klient musi
sam
zdecydować, czy kupuje film z brakiem ww scen czy nie kupi filmu w
ogóle (a
więc nie będzie miał żadnej pamiątki). Nasza zasada nie przeceniania
filmów ta
wynika z założenia, że każdy będzie chciał mieś film ślubny nawet z
brakiem
ważnych scen. Natomiast film który można powtórzyć, nagrać jeszcze raz,
zrobić
duble – może być przeceniony lub poprawiony.
22 ZWROT PIENIĘDZY - EG STUDIO NIE PRAKTYKUJE PRZECENY
FILMÓW CZY ZDJĘĆ ZREALIZOWANYCH W WIĘCEJ NIŻ 50 % ZAŁOŻEŃ:
22.1*
W wypadku nie wykonania zdjęć czy filmu EG Studio nie pobiera opłaty za
usługę i zwraca zaliczkę (przedpłatę). To jedyny przypadek zwrotu
pieniędzy za
film i zdjęcia - ale klient nie dostaje absolutnie żadnych materiałów.
W
przypadku błędów realizacji - cena filmu i zdjęć jest ustalana
indywidualnie
przez EG Studio i może ulec obniżeniu (ale nie musi!). Z reguły fakt
nie
nagrania niektórych planowanych ujęć czy inne zmiany – nie zmieniają
ceny
usługi, zwłaszcza jeżeli plan zdjęć jest zrealizowany w więcej niż 50
%. Jeśli
np. kamerzysta z powodów technicznych nie nagrał tortu ślubnego – cena
filmu
jest bez zmian i klient jest zobowiązany go odebrać, jeżeli nie zachce
może to
być rozstrzygnięte sądowo przez analizę umowy.
22.2 * Wady filmu, zły
odczyt płyt, pomyłki
są obowiązkowo usuwane przez EG Studio. Płyty nie mogą zawierać żadnych
błędów
technicznych ani rzeczowych nie zaakceptowanych przy odbiorze. Jeżeli
klient
zgłasza zastrzeżenia co do kompozycji i pomysłu montażu, co nie było
szczegółowo określone umową, może to nie być uwzględnione. Podobnie w
zakresie
doboru scen, opisów, ujęć itp. W takich przypadkach, jeżeli klient ma
zastrzeżenia do montażu - mówiąc potocznie: "film mu się nie
podoba", może go nie kupować. Kamerzysta i montażysta sami decydują o
doborze scen i rozwiązaniach montażowych chyba że umowa warunkuje to
inaczej!
Jeżeli film nie zawiera błędów technicznych nie zwracamy w tym wypadku
zaliczki. Jeżeli film jest zgodny z umową w przypadku nieodebrania
zlecenia w
ciągu 90 dni wysyłamy przesądowe wezwanie zapłaty, a potem występujemy
na drogę
sądową w celu odzyskania należności za usługę.
22.3 * Z definicji nie
praktykujemy żadnej
przeceny dobrze zrobionych filmów czy zdjęć. Przeceny filmów mogłyby
być tłem
dla spekulacji klientów, którzy pod dowolnym pretekstem chcieliby mniej
zapłacić za naszą usługę. Umowa nie zakłada, które momenty ślubu
i w
jakim czasie są uwieczniane na filmie, montażysta - kamerzysta sam
decyduje o
doborze tych scen. Klient przyjmuje to do wiadomości przy zawieraniu
umowy.
DROGA SĄDOWA ROZSTRZYGNIĘCIA ZALEGŁOŚCI PŁATNOŚCI:
23 * EG Studio wystąpi na drogę sądową jeżeli klient nie kupi filmu;
sąd
zdecyduje czy film spełnia standardy takich realizacji i czy co
najważniejsze
pokrywa sie z ustaleniami umowy. Także klient może wystąpić na drogę
sądową,
jeżeli otrzymał produkt z błędami. W wypadku reklamacji prosimy o
przedstawianie nam Państwa zastrzeżeń pisemnie, odpiszemy na nie
odwołując się
do umowy i regulaminu realizacji, dostępnego na umowie -
www.egstudio.pl
www.egstudio.pl/regulamin5, na ścianie naszego biura, bezpośredni link
do
regulaminu to: www.egstudio.pl/regulamin5 (można wejść na ten adres ze
strony
głównej www.egstuido.pl i www.egstudio.pl/sluby (strona na temat
obsługi
ślubów).
REKLAMACJA A PODPISANIE RACHUNKU ODBIORU - PROTOKOŁU ZDAWCZO
ODBIORCZEGO:
24 * Sytuacja reklamacji filmu i prośby o zwrot pieniędzy
komplikuje się
gdy klient odbierze film i zabierze go do domu. W takich sytuacjach nie
uwzględniamy reklamacji - przeceny wartości filmu czy zwrotu pieniędzy,
jeżeli
nie ma w nim błędów, bo klient zabrał do domu gotowy produkt i mógł go
skopiować. W takiej sytuacji poprawiamy jednak bezpłatnie błędy
techniczne, czytelności
płyt itp. Reklamacje w zakresie zwrotu pieniędzy czy ich części
(honorarium za
usługę) są teoretycznie możliwe tylko w sytuacji gdy klient nie
wyniesie
produktu filmowego z biura (nie skopiuje go). EG Studio poprawia jednak
zawsze
wady techniczne filmu; nie uwzględnia się jednak reklamacji w sensie „
film mi
się nie podoba”.... Klient miał godzinę czasu (lub więcej) na
przejrzenie filmu
i ocenienie czy chce go kupić. Z reguły klienci oglądają u nas filmy w
czasie
30 - 90 min. Klient ma do
dyspozycji krzesło, biurko, dvd, tv, piloty... Może sam przeglądać
przygotowany materiał i
go ocenić
czy chce go kupić. Każdy odbiór materiału w naszej firmie tak wygląda,
chyba że
życzenie klienta jest inne.
Maksymalny czas prezentacji to czas
trwania
filmu - jednak
taka okoliczność wymaga zgody wykonawcy, jest to możliwe w wyjątkowych
sytuacjach, nie jest to przez nas praktykowane.
24.1 * Nie podlegają reklamacji sceny i napisy w filmie zaakceptowane
przez
klienta przy odbiorze filmu. Np. klient w czasie godziny oglądania
filmu
otwiera każdą płytę, ogląda okładki itp. Jeżeli akceptuje napisy, formę
odmiany
nazwiska, formę imion, nazwę poszczególnych części i podpisuje
odbiór
produktu - elementy te nie podlegają reklamacji. Reklamacji podlegają
błędy,
których klient nie mógł stwierdzić, nie zdążył stwierdzić w czasie
odbioru
filmu (nie zauważył).
24.3 W przypadku uszkodzenia płyt, porysowania nie uwzględniamy ich
reklamacji:
klient w czasie 30 - 90 min prezentacji miał możliwość sprawdzić i
zawsze tego
przestrzegamy, że sprawdził, czy płyty się czytają, linki manu
otwierają,
działa przyspieszanie scen i cofanie na każdej z płyt. EG Studio nie
odpowiada
za uszkodzenie płyt z winy klienta
24.4 Jeżeli klient ogląda film powierzchownie w krótkim czasie
przyjmuje
odpowiedzialność za jego jakość na siebie, co potwierdza podpisaniem
rachunku.
Nie pozbawia go to prawa poprawy błędów w filmie, ale termin realizacji
zlecenia
przestaje zobowiązywać w przypadku odebrania filmu do domu. Termin
reklamacji
filmu to 7 dni. Termin realizacji poprawek może trwać kilka dni,
regulamin zakłada, ze jest to min. czas
realizacji wpisany
w umowę, max 24 tygodnie (6 miesięcy); termin realizacji poprawek jest
uzależniony
od dyspozycyjności wykonawcy, który nie ma obowiązku być non stop
dyspozycyjny
po oddaniu zlecenia (np. dlatego że ma inne zlecenia lub zaplanowane
wyjazdy,
urlop itp.).
ZWROT PIENIĘDZY ZA USŁUGĘ W TRAKCIE JEJ TRWANIA:
25 * EG Studio może, ale nie musi dokonać zwrotu pieniędzy za zdjęcia
czy film
np. w przypadku niedotrzymania terminu realizacji zlecenia, które
przekreśliłby
sens posiadania przez klienta tego materiału. Np. student który zamawia
zdjęcia
do dyplomu, które ma przynieść do określonego terminu na uczelnię i
zgłaszał to
EG Studio; w wypadku nie dotrzymania przez nas tego terminu jest
zmuszony do
zrobienia tych zdjęć w ostatnim momencie jeszcze raz w innym studiu
fotograficznym i ponosi dodatkowe koszty, żeby zdążyć je dostarczyć na
uczelnię. W takich sytuacjach staramy się iść na rękę Państwu
Klientom i
zwracamy opłaty. Chociaż naraża nas to na straty. Zależy to od
indwidualnych
decyzji, bo takie sytuacje również prowokują manipulacje ze
strony
klientów - zawsze można powiedzieć, że zdjęcia były potrzebne na
wczoraj.
Tymczasem fotograf ponosi koszty wyprodukowania sesji. I nie odpowiada
za
czynniki niezależne od niego takie jak awaria maszyn, zła pogoda itp.
opóźniających nieznacznie realizację. Anulowanie zlecenia nie jest
możliwe w
czasie jego trwania gdy wykonawca podjął już pracę i koszty jego
wykonania.
Jeżeli nie ma umowy ustalającej termin realizacji – wykonawca realizuje
usługę
wg standardowych terminów.
25.1
* Zwrot opłaty za usługę następuje tylko w momencie usprawiedliwionego
nie stawienia się personelu na ślub czy inną imprezę lub gdy w ogóle
nie ma
zdjęć i filmu (zginęły, skasowały się, skradziono itp.). EG Studio nie
przewiduje jednak odszkodowań z tego tytułu. Zastrzeżenie to jest
wpisane w
umowę…
26 TERMINY REKLAMACJI,
TERMINY WYKONYWANIA POPRAWEK, TERMINY USŁUG DODATKOWYCH
OFEROWANE PRZEZ EG STUDIO:
26.1 Przy odbiorze produktów foto video klient ma czas na oglądnięcie
tych
materiałów w czasie 30 - 90 minut, zależy od czasu filmu, po czym
podpisuje
protokół zdawczo - odbiorczy produktów lub rachunek odbioru (to samo),
który
świadczy o tym, że nie stwierdził błędów realizacji. Wykonawca ma
obowiązek
pokazać mu zrobiony produkt - zdjęcia i film i udostępnić komputer lub
dvd do
odtworzenia wybranych fragmentów
26.2 Jeżeli po odbiorze produktów klient będzie chciał je zwrócić
(zareklamować) - termin reklamacji dla klienta to 7 dni od dnia
odbioru, po tej
dacie usuwamy pliki źródłowe lub materiały przydatne w realizacji
zlecenia.
26.3 Termin realizacji reklamacji – czyli wykonania poprawek zależy od
dyspozycyjności EG Studio w danym momencie i nie może być narzucany
przez
klienta. Termin poprawy, zmian w produktach, nowych realizacji zależy
od
dyspozycyjności wykonawcy - nie jest terminem stałym. Staramy się
pomagać
klientom i realizujemy poprawki nawet do 3 dni!
Regulamin zakłada termin realizacji poprawek (realizacji reklamacji) minimum tyle co termin realizacji całego
zlecenia wpisany w umowie a więc w przypadku filmu ślubnego 2-8
tygodni. Maksymalny
czas realizacji reklamacji to: 24 tygodnie (6 miesięcy), w tym czasie
wykonawca
poprawi produkt lub zapłaci innemu wykonawcy na swój koszt żeby
wykonał jego pracę, jeżeli charakter zlecenia to umożliwia. Jeśli
poprawienie produktu nie nastąpi w terminie 24 tygodni honorarium jest
zwracane.
Wyjaśnienie:
Termin realizacji reklamacji może być wydłużony w przypadku
pracy wykonawcy nad innym zleceniem, przerwy urlopowej, zwolnienia
lekarskiego
- przerwy zdrowotnej, remontu lokalu, remontu lub wymiany sprzętu, awarii, ogłoszenia upadłości firmy - o czas
trwania tych prac i awarii. Klient liczy się z tym faktem.
26.4
Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie wykona poprawek
produktu w max czasie 24 tygodnie zwraca pieniądze za usługę, przy
sprawdzeniu,
że wydany produkt filmowo – fotograficzny nie nadaje się do użycia,
jest
wadliwy.
26.5 Wykonawca po podpisaniu
przez klienta
protokołu zdawczo - odbiorczego lub rachunku nie ma obowiązku
rezerwować
czasu na dodatkowe nie zamawiane prace. Spotkania w sprawie poprawek
produktu są wyznaczane przez wykonawcę.
26.6 W wypadku zgłoszenia błędów realizacji wykonawca ma obowiązek je
usunąć. W
wypadku pomysłów na nowe rozwiązania i prace nie wpisane w umowie
wykonawca
może się ich podjąć za dodatkową opłatą.
26.7 Minimalny termin realizacji reklamacji to czas podany na wykonanie
zlecenia w umowie tj. 2-8 tygodni (2 miesiące) - maksymalny czas
wykonania reklamacji to 24 tygodnie (6 miesięcy). W wyjątkowych
sytuacjach termin robienia poprawek może być dłuższy, np gdy zaistnieją
czynniki
wydłużające go wymienione w pkt. 26.3 .
Wykonawca
nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu realizacji
reklamacji i nie zwraca klientowi pieniędzy za usługę w czasie prac nad
poprawkami, jeżeli wydany już materiał nadaje się do wykorzystania
przez klienta i nie zawiera istotnych błędów. W tych i podobnych
przypadkach nie zwracamy honorarium gdyż pliki
zdjęciowe i
filmowe zostały odebrane i mogły zostać już skopiowane. Nie wypłaca też
odszkodowań
z tego tytułu.
26.8 Reklamacje produktów poza ustnymi wyjaśnieniami wymagają
pisemnej
reklamacji, która jest dokumentem dołączanym do umowy, rozważana w
zespole
kilku osób pracujących nad zleceniem, na które klient otrzyma pisemną
odpowiedź.
26.8 Reklamacje i wszelkie prace nad zleceniem odbywają się tylko w
gronie osób
podpisujących umowę chyba że są wymienieni inni przedstawiciele. Uwagi
i
reklamacje oraz spotkania z osobami trzecimi nie uwzględnionymi w
umowie nie są
uwzględniane (brane pod uwagę). Upoważnienie innych osób do
reprezentowania
klienta wymaga przesłania o EG Studio pisemnej rekomendacji z podpisem
klienta,
nie jest respektowane ustnie, zwłaszcza na podstawie stwierdzenia osób
trzecich.
Chodzi o to, że EG Studio nie może zmieniać ustaleń zlecenia o wartości
kilkuset czy kilku tysięcy złotych na podstawie stwierdzeń osób nie
zawiązanych
z umową lub poleceń telefonicznych klienta, z których ten może się
potem
wycofać. Umowa zawiera wpis: że wszelkie zmiany w umowie, w tym osób
reprezentujących klienta wymagają zgody - pisemnego potwierdzenia
obydwu stron.
EG Studio zastrzega sobie prawo do odmowy prowadzenia rozmów na temat
zlecenie i kontynuowania pracy z osobą trzecią, która nie jest wpisana
w umowie, nawet jeśli wskazuje ją klient.
26.9 EG Studio może odmówić spotkania w sprawie zlecenia osobom nie
podanym w
umowie zlecenia jako zamawiającym oraz może zastrzec sobie udzielanie
informacji o zleceniu osobom trzecim.
26.10 Osoba widniejąca w umowie jako zamawiający (klient) ma obowiązek
osobiście sprawdzić wykonaną dla niego usługę, reklamacje za
pośrednictwem osób
trzecich nie podanych w umowie jako reprezentanci klienta nie są
uwzględniane. Tylko klient (zamawiający) - strona w umowie może
ocenić
produkt i poprosić o zmiany w nim. Tylko klient może w osobnym pisemnie
wyznaczyć osobę zastępującą go, pismo wymaga czytelnego podpisu klienta.
27. * OGRANICZONA DYSPOZYCYJNOŚĆ EG STUDIO
27.1 * Firma EG Studio to jednoosobowa działalność gospodarcza
prowadzona przez
filmoznawcę - dziennikarza Elżbietę Gawin Knaga. Nasi pracownicy są
zatrudniani
przeważnie na umowę o dzieło i nie są stale dyspozycyjni. Jedyną osobą
pracującą
na pełny etat jest właściciel firmy i ewentualnie pracownicy działu
księgowo -
prawnego oraz przedstawiciele firmy.
Poprawki zdjęć czy filmu wymagają pracy wykwalifikowanego pracownika,
musi w
nich uczestniczyć autor tych prac lub autor ich reedycji (projektów). *
edycja
- czyli przeróbka, obróbka.
Nie da się zlecić poprawek w montażu czy projektach graficznych zdjęć
innej
osobie niż pierwotny montażysta czy grafik, gdyż tylko on zna szczegóły
rozwiązań filmu i projektów i ma dostęp do plików źródłowych dostępnych
na jego
prywatnym komputerze, a co ważniejsze tylko on ma dostęp do pików
projektów,
których nie da się przenosić na inny komputer, gdyż są "zakotwiczone"
w wielu różnych folderach i oprogramowaniu - taka jest specyfika
programów
Adobe Premiere, Studio Pinacle, Adobe Lighroom i innych przez nas
używanych.
Wynika z tego fakt, że jeżeli twórca filmu lub zdjęć nie jest
dyspozycyjny żeby
je poprawić (np. z powodu choroby czy awarii) nie może tego
nikomu
zlecić. Chyba że projekt będzie robiony od nowa!
Ekipa EG Studio może być zajęta innym zlecenie,
Dlatego EG Studio zastrzega sobie prawo do odmówienia spotkania lub
poprawek w zamówionym produkcie oraz wszelkich innych usług w czasie
narzuconym przez klienta, ale każdorazowo wyznacza swój termin
spotkania lub wykonania usługi (w terminie min. czas trwania usługi
zakładnay w umowie - max 24 tygodnie).
REALIZACJA NOWYCH ZLECEŃ:
27 * W wypadku przerw urlopowych i innych zleceń i działań jak również
z
powodów organizacyjnych lub własnych EG Studio zastrzega sobie
możliwość
odmówienia przyjęcia nowej umowy, wycofania się z proponowanej ustnie
obsługi,
nie podjęcia realizacji lub zaplanowania późniejszej realizacji nowych
zleceń,
które napływają każdego dnia - zawsze w porozumieniu z klientem. Nie
dotyczy to
pisemnych umów których terminy muszą być respektowane.
WPŁATA ZALICZKI - ZASADY ROLICZENIA ZLECENIA:
27 * Klient wpłaca przed ślubem 50% wartości filmu i zdjęć, po
realizacji
zlecenia - przy odbiorze zamówienia lub w dniu zdjęć (zależy od wpisu w
umowie)
wpłaca drugie 50% należności. Wpłata zaliczki najpóźniej tydzień – dwa
tygodnie
przed zleceniem (zależy od wpisu w umowie) i opłata za niego w dniu
odbiory to
wymagane przez nas każdorazowo stałe zasady płatności. Nie akceptujemy
przelewów post factum, po odbiorze produktu lub braku zaliczki
koniecznej do
przygotowania do zlecenia.
LEPSZE I GORSZE UJĘCIA W FILMIE:
28 * Film ślubny to reportaż, kręcony prawie non stop przez 7-12
godzin w
dniu ślubu, specyfika uroczystości nie daje możliwości powtórzeń i ujęć
pozowanych. Dlatego zdjęcia reportażowe i film - reportaż może zawierać
lepsze
i gorsze ujęcia. Kamerzysta nie może np. przewidzieć czy ktoś z gości
nie
potrąci go w czasie kręcenia ważnej sceny, jak będą się prezentować
goście,
sala. Nieudane ujęcia się wycina lub zostawia ze względów pamiątkowych.
Trudno
jest zaplanować, żeby kręcić po równo wszystkich uczestników czy
pomijać
niektóre osoby czy tła. Kamerzysta stara się zrobić reportaż jak
najlepiej, w
miarę możliwości, uwzględniając życzenia nowożeńców. Przygotowujemy
Państwu
kilka godzin filmu, gdzie jest wiele różnorodnych ujęć, portretów, ujęć
całości, zdjęcia są kręcone z ręki lub statywów. Reportaż - film
dokumentalny z
definicji daje możliwość wykorzystania przez montażystę ujęć gorszych
technicznie, ale np. ważnych merytorycznie (sens, pamiątka). W
niektórych
momentach ważne jest zachowanie ciągłości dźwięku czy scen, dlatego
nieudane
fragmenty można zastępować czasami zdjęciem lub innym ujęciem lub
podkład
muzyczny ulega zmianie. Trudno zachować ciągłość scen, wszystkich
piosenek i zdarzeń - ze względu na brak możliwości dubli. Trzeba
pamiętać, że
reportaż ślubny nie jest wysokobudżetowym filmem fabularnym czy
reklamowym
gdzie reżyser robi po 5 powtórek każdej sceny, zmieniając np. przy tym
światło,
dźwięk, ustawienia kamery, stroje i miny aktorów itp. Ujęcia w studiu
można
powtarzać w nieskończoność - gdy przeszkodziła lecąca mucha albo szum z
ulicy
czy czyjś kaszel(…). Filmowiec ślubny nie może ingerować w filmowaną
rzeczywistość, zwracać uwagę gościom - bohaterom filmu.
28.1 * Filmy fabularne czy reklamowe mają budżet od 20 000 zł -
1000 000
zł za 10 -120 minut filmu.
Film ślubny kosztuje
1000 - 3000 zł za 1-4
godziny zmontowanego filmu (60-240 minut). Dlatego jego jakość
fragmentami
może być inna niż np. teledyski "Britney Spears", Madonny czy filmy
Andrzeja Wajdy, montaż ich odbywa się na innej zasadzie i przewiduje
się na
niego inny czas pracy (montaż filmu ślubnego 3-7 dni), film reklamowy
14-60
dni, film fabularny 200- 360 dni (rok a nawet dłużej). Dlatego w
przypadku
filmu ślubnego montażysta realizuje własne pomysły a nie montuje razem
z
klientem, jak również nie musi wykorzystywać wszystkich propozycji i
materiałów
klienta, tym bardziej jeżeli nie jest to wpisane w umowę a materiały
zostały
przyniesione po odpisaniu umowy.
O WIĘKSZOŚCI ROZWIĄZAŃ
FILMU DECYDUJE
KAMERZYSTA - MONTAŻYSTA:
28.2 * Nowożeńcy muszą zaufać kamerzyście - montażyście w kwestii
montażu
i przygotowania filmu - gdyż nie jest możliwe wspólne wielogodzinne
montowanie
filmu i przeglądanie scen. O rozwiązaniach 60% filmu decyduje
montażysta,
któremu jest powierzane zlecenie. Nowożeńcy z reguły przekazują
swoje
ogólne uwagi. Można wybierać muzykę, najlepiej jeśli klient sam ją
przygotuje
jako pliki mp3 na płycie. Jednak narzucona muzyka może nie pasować do
danych
ujęć, dlatego nie wszystko może być wykorzystane. Zastrzegamy sobie
odrzucenie
muzyki lub pominięcie ustaleń scenariusza od klienta, które zakłócają
kompozycję filmu, zwłaszcza jeżeli nie ma na ten temat wpisu w umowie.
28.3 * Firmie EG Studio ze względu na prestiż firmy zależy, żeby
wyprodukowany
film był bardzo dobry. Dlatego odradzamy klientom rozwiązania, które
łamią
zasady filmowe i montażowe. Możemy je realizować anonimowo, ale w
przypadku
filmu ślubnego 50-100 gości widziało filmowca i markę naszej firmy,
bierzemy
tym samym na siebie odpowiedzialność za film i chcemy go wykonać jak
najlepiej.
Dlatego w przypadku pracy przy świadkach EG Studio przeważnie lansuje i
narzuca
swój styl pracy.
REKLAMA EG STUDIO NA KOŃCU
FILMU:
29 * W przypadku zleceń
filmowych
niskobudżetowych tj poniżej 5 000 zł na końcu filmu jest dodawana
automatycznie informacja o producencie lub kilkuminutowa reklama
producenta; chyba że umowa zawiera inny wpis na ten temat lub
zastrzeżenie
klienta
30 * Do naszego biura cały dzień przychodzą i dzwonią klienci,
przygotowujemy umowy, przeprowadzamy rozmowy telefoniczne -
videokonferencje
internetowe, organizujemy castingi dla modeli, w czasie tych zajęć
brakuje nam
czasu na wielogodzinne spotkania w sprawie montażu czy jego poprawek.
Montażysta zajmuje się montażem cały dzień lub w przerwach między
innymi
zajęciami, często wieczorami poza godzinami pracy w naszym studiu lub w
pracowni prywatnej, pory pracy wynikają spontanicznie w ciągu tygodnia
czy
weekendu. Dlatego nie umawiamy się z klientami na wspólny montaż.
Prosimy więc
o wyrozumiałość.
30.1 * Ponieważ montaż
wykonuje zespół kilku
osób wszelkie reklamacje i uwagi są wymagane w postaci pisemnej,
żebyśmy je
mogli przedstawić wykonawcom
31 * Staramy się nie narzucać żadnych ograniczeń w realizacji filmu.
32 ALBUMY ŚLUBNE
:
* EG Studio zastrzega sobie
prawo do
ostatecznej decyzji o wyglądzie albumów i filmu ślubnego; nie wszystkie
pomysły
klientów są praktyczne i dobre dla filmu czy zdjęć. Jednakże
proszę się
nie martwić bo zawsze staramy się wybierać między naszymi a
Państwa
gustami, na rzecz Państwa zadowolenia. Jeżeli zostały zawarte
inne
ustalenie powinny być dodane do umowy. Nowożeńcy mogą ale nie muszą
wybierać
numery zdjęć do swoich albumów. Nie mogą wymagać wyłącznego wybierania
zdjęć do
tworzonych albumów. O ostatecznych numerach zdjęć - z których są
robione
odbitki decyduje fotograf. W praktyce, dla ułatwienia prosi się
nowożeńców o
wskazanie zdjęć które się im podobają, na tej podstawie grafik
przygotowuje
album ślubny. Albumy nie muszą jednak zawierać zdjęć wybieranych
wyłącznie
przez klienta (nowożeńców) – a nawet w ogóle. Może je wybrać fotograf –
grafik.
Patrz też inne uwagi o wykonywaniu albumów w punktach 13.3 - 13.5 przy
rozdziale o termnie realizacji zlecenia, mówiące o tym, że wybór zdjęć
przez klienta opóźnia wskazany na umowie termn realizacji zlecenia na
polecenie klinta
33 * Istnieje możliwość zmian i przemontowania filmu także w
przyszłości – wg
życzenia klienta - za niewysoką dodatkową opłatą, gdyż zachowujemy
kasety i
oryginalne materiały z Państwa ślubu . Koszt dodatkowych montaży –
dodatkowych
filmów – zależy od scenariusza, często robimy dodatkowe teledyski czy
etiudy
(na jednej płycie) - dopłata od 100 zł za płytę. Dodatkowe uwagi i
dalsze
pomysły, nie zawarte w umowie podlegają osobnym ustaleniom finansowym.
ZAKUP ORYGINALNYCH PLIKÓW FILMOWYCH SPRZED MONTAŻU:
33.1 * Udostępniamy oryginalne pliki sprzed montażu - dopłata od 100 zł
za
pliki avi lub kasety ze ślubu. Polecamy wkupienie tych plików, wtedy
klienci
mogą w 100 % kontrolować montaż. Podana cena jest przykładowa, zależy
od ilości
godzin i objętości tych materiałów.
* Powyższy opis dotyczy osób, które w czasie realizacji - montażu
filmu
mają nowe pomysły i uwagi na temat pracy nad filmem. Trudno nam
uwzględniać
nowe decyzje na temat filmu, gdy jest już zmontowana część materiału.
Montaż
filmu to trudna, artystyczna praca - powierzając kamerzyście czy
fotografowi
pracę nad filmem i zdjęciami - musimy liczyć się z faktem, że mogą się
nam on
nie podobać. Dlatego wiele par przed ślubem starannie wybiera
fotografa -
filmowca, oceniając jego dotychczasowe prace. Przedstawiony
klientowi
film i zdjęcia powinien mieścić się w standardach pokazywanego przy
zawarciu
umowy materiału, być podobny do innych filmów i zdjęć przygotowanych
przez
"wykonawcę" (EG Studio)
34 * Więcej
szczegółów na temat
realizacji filmów – patrz nasza strona www.egstudio.pl/sluby
Nasz konsultant udzieli Państwu wszystkich dodatkowych informacji
i
pokaże przykłady filmów.
35 * Wszystkie szczegóły realizacji zlecenia powinna zawierać umowa.
Detale nie
objęte umową podlegają samodzielnej interpretacji EG Studio
36 * W wypadku czynników niezależnych takich jak zła pogoda, lub
gdy z
winy klienta cz osób trzecich uczestników ślubu, kuchni itp. nie można
zdążyć ze
zleceniem, zrobić zdjęć plenerowych itp.; istnieje możliwość wykonania
zdjęć
(filmu) w innym terminie, za dopłatą niższą niż to obejmuje cennik.
Jednakże
praca w innym terminie niż to obejmuje umowa zawsze wiąże sie z dopłatą
lub
wykonawca może się jej nie podjąć
37 * OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BŁĘDY REALIZACJI :
Teoretycznie może się
zdarzyć, że realizacja
zdjęć i filmu w dniu ślubu też może nie dojść do skutku z
przyczyn
niezależnych (takich jak wypadek, choroba, awaria sprzętu, pomyłka
itp.). W tej
sytuacji nie pobieramy opłaty za usługę i zwracamy zaliczkę.
Nasza umowa
ślubna jest ubezpieczona od takich sytuacji. Na takie okoliczności
dysponujemy
jednak zapasowym sprzętem, samochodem i dodatkowymi pracownikami,
których
kierujemy zastępczo do zleceń.
Ich zatrudnienie może
jednak być
problematyczne w ostatnim momencie – gdy zabraknie czasu lub nie będą
dyspozycyjni. Jak dotąd stawiliśmy się na wszystkie zlecenia :) i nigdy
nie
zawiedliśmy żadnego klienta w sytuacji ważnych zleceń, których nie dało
się
powtórzyć
37.1 Zasada ograniczonej odpwowiedzialności wykonawcy dotyczy wszytkich
błędów reazalizacyjnych, w tym opóźnienia terminu realizacji,
opóźnienia terminów poprawek, nie możności stwienia się na spotkanie w
sprawie zlecenia itp. z przyczyn niezależnych. Klinet przyjmuje do
wiadomości fakt możliwości zaistnienia takich czynników i nie będzie
rościł z tego tytułu odszkodowania ani innych przysług ze srony EG
Studio. W każdym wypadku klient jest zwolniony z opłaty za usługę
jeżeli nie otrzyma zamówionego towaru w terminie gwarantowanym umową
i regulaminem (max 24 tygodnie) lub poprzez ustalenia ustne
.
38
* Osoby filmowane - fotografowane przez EG Studio wyrażają
automatyczną zgodę na prezentację tych materiałów jako autorstwa EG
Studio, dla
potrzeb reklamy EG Studio; jest poza tym na ten temat klauzula w
umowie,
rachunku itp.
39 * EG Studio nie
ponosi
odpowiedzialności za materiały pozostawione w biurze, dla potrzeb
realizacji
zlecenia, cv, zdjęcia, życiorysy itp. Materiały składane dla potrzeb
realizacji
zleceń, czy do Banku Twarzy EG Studio, w przypadku współpracy (cv,
zdjęcia itp.);
nie podlegają zwrotowi, mogą ulec zagubieniu lub zniszczeniu.
40 * Osoby współpracujące z
EG Studio,
pracownicy i podwykonawcy są ograniczone tajemnicą służbową na temat
szczegółów
pracy agencji i nie mogą się reklamować w czasie pracy dla EG Studio,
zwłaszcza
jeżeli ich zakres działalności pokrywa się z działalnością EG Studio.
Klienci EG Studio omawiają szczegóły zlecenia wyłacznie z właścicielem
EG Studio
lub inną
osobą imiennie wpisaną w umowę zlecenia jako jego przedstawiciel, a nie
z pracownikami czy podwykonawcami, wszelkie wpłaty i ustalenia mogą
odbywać się
tylko z osobą której nazwisko widnieje na umowie pod hasłem: "EG
Studio
wykonawca
zlecenia reprezentowany przez" :…………...
41 EG Studio i
wykonawca zastrzega sobie
prawo do odmówienia spotkania lub rozmowy z klientem jeżeli komunikacja
z nim jest utrudniona, jeżeli ten
jest w stanie zdenerwowania, zachowuje się nieuprzejmie, agresywnie, obraża wykonawcę, stosuje
naciski psychiczne
lub inne, przemoc lub próbuje wyłudzić materiał (...).
W takiej sytuacji organizuje się
inne spotkanie lub rozmowę w późniejszym terminie, gdy klient się
uspokoi i może być partnerem w rozmowie, w towarzystwie osób trzecich,
czasami na neutralnym gruncie poza biurem EG Studio. Ewentualnie
organizuje się
spotkanie z prawnikiem na neutralnym gruncie lub w biurze ranika,
którego organizacja
zajmuje więcej czasu. W każdym z tych przypadków termin
negocjacji i
podjęcia pracy nad zleceniem czy jego poprawą opóźnia się z winy
klienta.
42 * Inne zasady, np. o
prowizjach Banku
Twarzy, honorariach współpracowników itp. patrz osobne regulaminy(...).
_____________________________________________________________________________________________________
DZIĘKUJEMY
UPRZEJMIE ZA WSPÓŁPRACĘ - PROSIMY O KONTAKT I PAŃSTWA UWAGI
-
ekipa EG STUDIO
*
Ela Gawin specjalista ds. reklamy / fotograf, grafik, kamerzysta i
montażysta filmowy
*
Andrzej Knaga, kamerzysta, montażysta filmowy
*
Michał Wiśnios, fotograf, grafik
*
Adam Kiwior, fotograf, grafik
*
Łukasz Majcher fotograf, webmaster
*
Marek Kostuch fotograf, webmaster, grafik
*
Tadeusz Kieć fotograf, grafik
*
Ola Zawada fotograf, grafik
*
Bartek Boruta kamerzysta, montażysta
*
Artur Gułuch kamerzysta
*
Tedeusz Sęk kamerzysta montażysta
*
Joanna Wala, wizażystka - stylista / modelka
*
Helena Gawin, księgowość
*
Grzegorz Gawryś przedstawiciel
*
Mateusz Galas przedstawiciel
*
inni współpracownicy i akwizytorzy